Bra så!

Har fått fina pepptalk och sms förfrågningar om hur jag mår. Tack ❤ 
Jag mår bra. Det handlar inte så mycket om att jag gjort för mycket utan om att jag inte vilade och återhämtade mig. Istället körde jag på. Det är svårt när man alltid har duktig flicka syndromet och höga krav på sig själv. Och med två barn finns inte samma tid för återhämtning, det gör det inte. Man är ju en superkvinna när man är mamma. Man kan inte längre ta hänsyn till att man inte får sova en natt,  man måste jobba och göra det som behövs ändå. Och en natt blir lätt till fler nätter och på dagarna dricker man kaffe för att orka och på nätterna kan man till slut inte sova alls, även om barnen sover. Och sedan säger kroppen stopp! Tänk vilken tur ändå att den går in och säger ifrån. Och vilken tur att jag har folk omkring mig som hjälper mig att förstå när kroppen säger nej.
Och hjälper mig att återhämta mig. 
För min akupunktör, sätter inte bara nålar för att få bort värken ur min kropp utan för att ta bort oro och ge mig  tillbaka energi. 
Och min naprapat trycker ut alla knutor i mina muskler, knutor jag fått för att jag bara ångat på, med stressandning och ingen träning
Och yogan, som hjälper mig andas igen. Sträcker ut, stärker upp.
Och David som ger mig vila och stöd. 
Detta var en varning. Som jag måste ta på allvar så klart även nu när jag mår bättre. Komma ihåg. Och fördelen med min hyperperiod är att jag fick mycket gjort. Och nu ligger jag ett steg före istället för två steg bakom. Och jag mår bra. Och skriver detta för kanske finns det ngn där ute som är inne i samma hypertillstånd som jag var, som kan få lite hjälp av detta inlägget. Jag vill inte heller bidra till att låtsas som jag är perfekt vilket är stort inom bloggvärlden. Den här bloggen är för mig främst, för att kunna se tillbaka och se hur det var. Och nu har jag en påminnelse som alltid kommer finnas på nätet. Så nu mina vänner, nu fokuserar vi på höst och  mys, på allt  roligt som händer men också på vila, energi som stannar kvar och en smärtfri kropp. Det är höstens mål! 


Kommentarer
Postat av: Alfva

Men fina du! <3 Skönt att du var uppmärksam och hann bromsa. Det är alldeles för lätt att bara rusa i samma takt.
Ta hand om dig. Och vila!
Kram

2013-09-22 @ 22:01:49
URL: http://blogg.alltforforaldrar.se/alfva
Postat av: mamma/mormor

Men lilla gumman, så onödigt att du har din mammas gener i just detta. Skönt att du hittat något/någon som hjälper. Kramar den ömma modern.

2013-09-22 @ 22:21:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0