En vanlig middag

Fredagkväll. Jag gör mat. Ariel kommer ut i köket. 
-Mammaaaaa, jag vill ha vatten.
-Neej gumman vi ska äta snart.
-Banan!
-Nej, du ska snart få mat.
-Äpple!
Neej älskling 
-Maaaaajs!
Ok, Ariel får majs.
Hackar lite grönsaker.
-Meeeera majs.
Får mera majs. Börjar duka.
-Guuuuurkaaaaa!
Ariel får gurka.
-Oliver nu är det mat. Men gå och kissa först. 
-Inte kissnödig alls faktiskt! Säger Oliver
-Aje kiiissaaaaaa!
-Nej Ariel, du har blöja.
Sätter oss till bords. Jag lägger upp vad alla vill ha samtidigt som jag hindrar Ariel från att blåsa ut mysljuset jag ställt på bordet. 
Börjar äta.
-Jag måste kissa faktiskt kommer det från Oliver och så går han.
Sedan under tio minuters måltid hinner Ariel berätta att hon lekt med alla barnen och fröknarna på dagis, hon ramlar ner från stolen en gång och välter ut mjölken en gång.
Oliver hinner berätta att han lekt kurragömna med Charlie ( som inte var på dagis idag) och hinner också blåsa ut ljuset, spilla ut mjölken och kissa en gång till.
Japp, en typisk måltid hemma hos oss. 
Inte konstigt att vi småbarnsföräldrar är lite småstressade jämt, detta tempo alltså. Men, det är fredag och barnen sover. Ner i badet! 





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0