Host host host

Oliver började hosta lite på midsommarkvällen. Sedan hostade han typ hela natten. Hjälpte varken med astmamedicinen, bricanyl el mollipect. Mitt på dagen var det rejäl skällhosta hela tiden och han var så trött stackarn. Så in till Närakuten igen, stammisar som vi är. En rejäl omgång av falsk krupp löd diagnosen och han fick både inhalera, betapred och en hostmedicin som heter Lepheton med morfin i.
Hostmedicinen gjorde att han slutade hosta men morfinet gör att han blir helt utslagen så han sov från klockan fem igår eftermiddag.
Ariel somnade, David åkte och fiskade och jag bakade macroner och pysslade på balkongen.
Sedan började Ariel hosta. Mer slem än skäll dock men inatt har jag sovit med henne och inte fått ngn sömn alls. Hon har hostat och kräkts upp all välling hon drack och hostat igen osv. Och när hon väl somnat vid fyra så studsade Oliver upp kl halv sex, pigg som en mört och ville ha välling, pannkakor och glass. Som tur är har jag en man som ryckte in och jag fick sova lite till. Sedan åt vi frukost och D och O sover igen. Ariel ska sova men ligger och sjunger och här är jag, vaken och glad över att det åtminstone är ledig dag idag.
Nu ska jag nog ta en kopp kaffe tror jag.

Så här pigg och fräsch är jag INTE idag :-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0