Sov!

Jag minns en tid då vi faktiskt bara la ner barnen i varsin säng, sa godnatt och de somnade. Så är det INTE nu. Vi har läst bok och barnen har vatten och snuttefiltar. Mannen sover efter en vild julfest igår och jag har slagit mig ner i fotändan på Ariels säng med telefonen. Båda barnen berättar 20 minuter långa berättelser som alltid handlar om hajar och att ngn dör. De berättar samtidigt så det är lite svårt att urskilja vems fot som blev uppäten och vad Hulken egentligen sa.
Sedan somnar Oliver men Ariel ger inte upp. Hon sparkar av sig täcket för att sedan direkt kräva att jag ska stoppa om henne igen. Hon påstår att hon måste kissa pottan, fast hon har blöja. 
Hon tappar bort sina gosedjur och hon kan inte sova utan gosedjur och hon vill gå upp och titta tv. 
Och jag skäller och gullar om vartannat och vänta, nu tror jag hon har somnat. Nu ska jag ta ett bad och ett glas vitt och fira att jag har jullov.
Nähä, nu sjunger hon
En sockerbagare här bor i staden, du måste flytta på dig, hej Monica och nu har hon gått över till att rabbla mamma Johanna, pappa David, mamma Johanna, pappa David om och om igen.
Jag sitter kvar en stund till då...
Men, det finns tid. För det är jullov nu!!  I tre veckor. Yey! 
Men sov nu då!! 


Kommentarer
Postat av: Sandra

Fantastiskt Johanna! Älskar ju de här vardagsbetraktelserna. Men oj så tålmodiga vi är med våra små. Phu ! ;) njut nu av tokskön ledighet! Massa kramar

2013-12-20 @ 22:39:00
URL: http://storstadstockholms.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0