Det här med överlämning

Tisdagar och torsdagar jobbar jag kl 16-20. Då kör jag och David överlämning på st Eriksplan. Idag såg vår överlämning ut så här:
13.30 Ariel somnar i vagnen hemma.
Jag duschar, panikplockar upp alla barnens leksaker, slänger in en tvätt, sätter på diskmaskinen, slänger på lite smink och rullar iväg mot dagis. På vägen slänger jag sopor och ringer ett viktigt jobbsamtal som inte kan vänta 1,5 timme.
Kommer fram till dagis, Oliver äter mellis ute. Filmjölk överallt! Ariel vaknar. Upptäcker att hon sovit med vattenflaskan upp och ned och hon är dyngsur på hela överkroppen. Byter kläder på Ariel. Hämtar Oliver och sätter honom i vagnen, undertiden tar Ariel av sina mockasiner. 3 gr!
Går snabbt mot bussen. Väl på bussen måste jag plocka fram mitt sl-kort. Väskan är under vagnen, sitter på huk med ryggen mot sätet framför för att inte ramla och plockar fram kortet medans Oliver slår mig lite gulligt i huvudet för att han inte får päron.
Går av bussen, tar hissen upp och sedan ner på perrongen. Missar tåget med tre sekunder.
Väntar en kvart på nästa. Under tiden, tar jag på barnen fleece och mössor under vilda protester. Mutar med yoghurt.
På pendeln tar Ariel av sig mössan och mockasinerna hela tiden och Oliver sjunger sånger i falsett. Av tåget, upp i hissen och möter David vid glassbutiken. Barnen blir överlyckliga och jag äter glass istället för lunch. Ariel äter av Olivers glass och Oliver äter av min. Glass överallt men vi är glada och har mysigt.
Men, förstår ni att man är lite matt när man väl kommer till jobbet? Och då ska man jobba :-)

https://cdn1.cdnme.se/cdn/6-2/1226511/images/2012/pic_5048f8d0e087c36358000ab1.jpg" class="image">


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0