Mina underbara barn!

Det händer så mycket just nu med barnen.
 
Oliver är superrolig med sitt pratande. Häromdagen när jag klädde på Ariel på sängen (skötbordet är inte att tänka på, på två sekunder har hon vänt sig på magen och kastat sig ner i sängen och fastnat i sänghimmeln.)
och hon som vanligt grät av ilska så satt Oliver brevid och klappade henne på huvudet och plötsligt säger han väldigt vänligt:
-Lilla gumman!
Hur gulligt är inte det?
Och igår var Moa och Ida barnvakt och när Olivier skulle sova skrek han på Moa att han ville ha vatten!
Moa sa bestämt att: Oliver du får inte vatten när du skriker sådär!
Då VISKAR han: Moaa, vatten!
Han är smart ungen :-)
 
Ariel har så mycket för sig nu att det inte är klokt.
Hon kryp/hasar runt hela lägenheten, hittar allt och stoppar i munnen och ger hela tiden ifrån sig små förtjusta skratt. Hon är verkligen glad över sin nyfunna frihet.
Roligaste leken är att ge mig ngn leksak och så säger jag:
-Tack tack. Sedan ger jag henne den tillbaka och säger:
-Varsågod.
Jätteroligt. Hon gillar också att vinka, klappa händer, snurra runt ett helt varv på rumpan och pekar överallt och säger:
-Titta där!
Hon kramas och pussas ibland när hon vill och säger Datta som är både mamma och pappa (viktigt) och Hej hej och tack tack.
Igår hittade hon sig själv i spegeln. Hon gillar verkligen sig själv.
 
 
Hallå där!
 
 
Spegel spegel på väggen där 
Säg mig vem som vackrast i världen är.
 
 
Jag själv så klart, puss på mig!!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0