Året som gått

Januari
Oliver lär sig stå utan stöd, räcka ut tungan och gå med en hand.
Vi upptäcker att jag är gravid första veckan i januari fast jag har känt på mig det innan :-)
Andra veckan får jag en blödning och får åka in till gynakuten. Läkaren säger att han inte ser något och att det verkar vara ett missfall men att det har hänt att de avbrutit graviditeter för tidigt förut så han vill inte dömma för fort, jag får komma tillbaka om 3 dagar.
Jag åker tillbaka till läkaren, David är hemma med Oliver, magsjuk.
Läkaren anar något som skulle kunna vara något men är väldigt skeptisk. Jag får komma tillbaka om en vecka.
Jag blir magsjuk och illamåendet ger inte med sig.
Jag kommer tillbaka till läkaren sista veckan i januari och han ser ett hjärta som slår. Vår lilla bebis klarade det!! Det tog liksom bort min oro resten av graviditeten, redan här var ju vår bebis en kämpe och ett mirakel <3


Februari
Mår sjukt illa, speciellt på mornarna.
Två magsjukor gör inte saken bättre. Tar Oliver till öppna förskolan på förmiddagarna så han kan röja runt medans jag sitter och... mår illa!
Jobbar kvällar. Moa vet hur det är fatt och hon och David peppar så jag klarar jobbet, tung månad trots glädjen över graviditeten.
Oliver lär sig gå även om de första stapplande stegen togs redan i januari.


Mars
Oliver börjar på dagis. Inskolningen går bra även om vi inte är helt nöjda med dagiset. 
Jag börjar jobba heltid och mitt illamående börjar som tur är gå över.
Fina mannen i mitt liv överraskar mig med en ny dator. Jag blir så till mig att det första jag gör är att radera alla mina kontakter ur iphonen.

April
Outar graviditeten, äntligen, för den syns!
David åker till LA och jobbar en vecka, jag och Oliver är själva.Vi bakar bullar med Moa, gör utflykter och Oliver blir tokig i att leka i sandlådan. Vi väntar otåligt på att Hanna ska plutta fram sin bebis.
Vi gör vårt riktiga ultraljud och får reda på att bebisen i magen är en liten tjej.
Vi åker till Valje över påsken och åker på konstrunda på Österlen och åker båt med familjen.

Maj
Vi bytte dagis till fina Torpstugan och Oliver trivdes som fisken i vattnet.
Vi fixade iordning vår balkong.
David var på fisketävling nere i Skåne.
Magen är stor och kvällarna fördrivs med jordgubbar med glass ( en craving ser jag nu i efterhand) och Mad man.
Lilla Vilma såg dagens ljus, bra jobbat Hanna!
Vi firade Marias 50-årsdag och Davids födelsedag, på Ålberga

Juni
Vi åker på minisemester till Daniel och Karin på Orust och har några riktigt sköna, soliga dagar.
Min lillebror Hampus tar studenten och vi är såklart där.
Vi åker också upp till Vemdalsskalet och firar midsommar och bonuspappa Kjell som fyller 60 år!
Jag blir heltidssjukskriven och försöker vila mellan alla resor vi gör.

Juli
Christer och Sonja kommer upp och hälsar på och vi gör små utflykter om eftermiddagarna.
Jag och David firar 3-årig bröllopsdag.
Jag står inte ut med värmen och vi tillbringar eftermiddagarna på stranden med matsäck eller i Kista galleria där det finns air-conditioning
David tar sin enda semestervecka och vi åker till Ekeskog och sedan vidare till Valje där vi pysslas om och latar oss så mycket det bara går med en busig Oliver :-)

Augusti
Vi väntar mest. Jag är tjock, lättretlig och varm.
Jag tar gravidfoton och blir inte nöjd.
Oliver lär sig säga fika eftersom jag släpar iväg honom och David till kondiset i Spånga nästan varje dag ;-)

September 
Jag firar födelsedag och kniper lite extra så bebisen inte ska komma då. Denise erbjuder bebisen att få komma på hennes födelsedag, den åttonde, och vi fnissar åt att tänk om den skulle det.
5 sept, på min födelsedag föds dock lilla Elsa och hon och Ariel väger lika mycket och är lika långa när de föds. Vilket jobb Sandra!
Ariel kommer äntligen!!
Resten av september går åt till en massa besök för att hälsa Ariel välkomnen och att anpassa oss till att vara 4 personer i familjen. Mycket fika blir det... 
Okt
Vi fortsätter vänja oss vid vårt nya sätt att leva. Kärlek och glädje jämte tårar och trots. 
Häng med fina vänner och utflykter.
Middagar och fikor.
Bebisgos och två-årings gos.

Nov
Smekmånaden är över!
Oliver får ögoninflammation samma vecka som vi har namngivning för Ariel. Sedan får Ariel det.
Vi har en superfin namngivning för Ariel.
Jag börjar vara själv med barnen en del kvällar och en dag i veckan och det är en anings tuffare än vad jag trodde i början. Första dagen grät vi alla tre :-)
Vi tar familjefoton.
Jag och Hanna provar på att vara två vuxna på tre barn och har tacokväll.( vi klarade det) 
Vi har adventsmys med mamma,kjell, Kajsa, Julia och Hampus. Julmarknad och glögg.

Dec 
Oliver blir sjuk i 40 graders feber, i en vecka! David får vabba.
Min pappa kommer och hälsar på och vi försöker gå på restaurang och får känna på Olivers värsta trots hitills.
Vi firar Olivers två-årsdag med dunder, brak och en massa ballonger!
Vi åker till Skövde och firar jul med min familj och vidare till Valje för nyårsfirande med Davids familj. Första resan med två barn. Har gått strålande. 
Mycket nöjd med 2011, nu ser jag fram emot 2012!



Kommentarer
Postat av: Maria S

Vilket fantastiskt år ni haft! :-) 2012 kommer bli helt fantastiskt det oxå. Bara tanken att vi ska vara hemma samtidigt är ju underbar :-)

2012-01-04 @ 17:13:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0