Härliga ljuva fredag!

Igår kväll stod jag och tog av mina smycken i vardagsrummet när jag ser en skuggan av en STOR spindel som glider över golvet och in under fåtöljen! Jag är så rädd för spindlar! David sov så jag stängde in mig i sovrummet och hela natten drömde jag om den där spindeln. Imorses stod den inte att finna någonstans såklart.
Idag var Oliver hemma med mig för förskolan hade planeringsdag. Puh! Hade glömt hur intensivt det var att vara hemma med ett barn. Oliver vaknade såklart samma sekund som David gått utanför dörren och sedan var det full fart.
Jag tog honom till öppna förskolan på förmiddagen och sedan kom Hanna och Vilma med lunch. Vilken lyx! För att inte tala om att Hanna på tio min fick Oliver att sova middag så vi hann både äta och hämta andan innan det var full speed igen. På eftermiddagen var det lekpark och promenad och sedan kom...kaoset.
När Hanna sitter matar Vilma och Oliver äter, samtidigt som vi båda försöker äta själva, så ser jag spindeln igen. Den glider in under sekretären i hallen och vidare in i vardagsrummet.
Hanna lämnar Vilma till fega mig och går resolut in i vardagsrummet med en tidning och slår ihjäl den stora besten.
Samtidigt så kräks Vilma. Samtidigt så bajsar Oliver. Om det vart kaos? Det kan ni lita på. Men lugnet återskapades och Hanna visade att hon inte bara är en väldigt god vän som ställer upp i vått och torrt, hon är modig också :-)
Oliver gav Vilma flera pussar idag, han gillar verkligen "bebi" som han kallade henne.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0