Härliga höst

Igår kom Hanna och Vilma och hälsade på. Grabbarna var på After work så vi körde hela racet med tre vilda barn.
När vi hämtat Oliver på förskolan drog vi till lekplatsen där vi lekte, njöt av höstfärgerna, fotade och fikade.
En jättehärlig eftermiddag!
När vi kom hem var det dags för mat och sovrutinerna för två av barnen, (Ariel har ju inga rutiner än) och det gick fint. Sedan var det nattning och Ariel var skrikig så hon fick följa med in och natta Ollie. Med Hannas moraliska stöd i ryggen så satt jag inne i Olivers rum. Ariel skrek, hon var hungrig, och Oliver skrek för att Ariel skrek. Och jag kände att jag måste klara det här, jag ska kunna lugna ner mina båda barn samtidigt. Så jag sa till båda att lugna ner sig, lade Ariel till bröstet och stoppade om Oliver.
Och plötsligt händer det, Som Hanna sa. Plötsligt låg Ariel lugnt och åt bättre än hon gjort på hela dagen och Oliver låg och snusade i sin säng. Och jag kände både glädje och en viss triumf när jag satt där. Wow! Det var lite svettigt men nu vet jag att jag klarar det med, skönt!!
Tack Hanna för en härlig höstdag och för all hjälp och moraliskt stöd som utdelades denna dag. :-)
Det är även Hanna som tagit många av bilderna ovan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0