Nya dagiset

Det gick jättebra på nya dagiset igår. Vi kom dit vid nio och Oliver var lite blyg och klängig i början men snart var han ute och cyklade med nya favvofröken Yvonne. Det gick så bra att kl tio skickade de in mig i köket med lite skvallertidningar och kl elva fick jag gå hem på lunch och komma tillbaka kl två. Oliver hade skött sig jättebra, inget gnäll, inte ledsen. Och man ser vilken skillnad det är här. Jag känner stort förtroende för samtliga tre fröknar på avdelningen. De har koll på barnen, de är på barnens nivå och leker och stimulerar barnen hela tiden. De är ute både förmiddag och eftermiddag, oavsett väder och det är en skön stämning. Inga barn är ledsna här, inga barn är gnälliga, de har roligt. Sedan är de också lite äldre, Oliver är en av de yngsta och jag tror det är bra för Ollie. Igår eftermiddag var både jag och Oliver helt slut, Oliver däckade vid sju med välling och jag framför tvn vid halv tio. Idag har jag varit och länmat och ska dit vid halv tre igen för att kolla läget. Nu är det vilotime. Men åh vad jag vill göra mycket, får verkligen hugga tag i mig själv för att inte hålla på med massa projekt..... Ha en fin dag allihopa!

Kommentarer
Postat av: Liw

men du, vad härligt att det känns så bra!



Hur går det att jobba, börjar magen vara i vägen?



kram

2011-05-19 @ 08:39:56
URL: http://liwetochvardagen.se
Postat av: Svärmor

Roligt att höra! Sköt om er. Kram, Sonja

2011-05-19 @ 08:44:14
Postat av: Liw- mamma till Mait och Alma

HaHa, skrattar bara vid tanken på att vara själv med flickorna en vecka. Voj voj!



Kram

2011-05-19 @ 11:30:09
URL: http://Liwetochvardagen.Se
Postat av: mamma/mormor

Åh, så himla skönt. Jag har också känt att det gamla dagiset inte var bra för "gullpojken".Man blir glad i hela kroppen när det blir bra.Kram på er alla fyra

2011-05-22 @ 22:10:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0