Detta inlägg tillägnas min fina mamma, världens bästa faktiskt

Idag har jag och Oliver varit själva då David varit på vinprovning efter jobbet.
Då måste man laga en snabb middag som min ganska kräsna son vill äta. Inte lätt.
Men idag gjorde jag en favorit som min mamma alltid lagat till mig och min bror och som alla barn älskar, så även mitt.
Mormors barnsligt goda pasta:
Pastaskruvar i olika färger (roligt för barn)
Rökt skinka i små bitar
Ärtor (Går bra med frysta)
Grädde
Buljongtärning
Grädde
Creme bonjour gräslök
Koka pastan, värm grädde och ost tills osten smält.Tillsätt buljong. Lägg i ärtor (tinade) och skinka.
Häll av pastan och blanda med såsen.
Typ.
Klart!
Gott tyckte Ollie-Bollie.

Kommentarer
Postat av: mamma

Tack för det rara inlägget, det värmde och gjorde mig glad.Kul att det är en till som gillar pastaröran. Kram mamma

2011-06-14 @ 16:40:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0