Dagis? Redan? Verkligen?

I måndags var vi på dagismöte. Den 25 februari börjar nämligen vår lille kille på dagis. Eller ja, förskola, men ordet dagis är liksom fast i mitt huvud så det är svårt att ändra. Iaf var det två föräldrar där som hade barn innan, för alla oss andra var det första barnet på dagis och det kändes jätteskönt att vi var lika osäkra och oroliga allihop. :-) Men det verkar jättebra allting. Vi fick massa info och Oliver kröp glatt omkring på golvet och pratade med de andra barnen och lekte och lekte och ville inte gå hem. Verkar ju lovande :-) naturligtvis kommer han vara yngst på avdelningen och minst med men det kommer ju inte direkt som en överraskning.... Nu hoppas vi bara att han hinner lära sig gå innan han börjar för mamma skulle bli väldigt ledsen om han tar sina första steg på dagis. De vill man ju inte missa. Nu ska jag väcka sonen som för första gången sovit middag i sitt nya rum utan att skrika i protest en halvtimme först. Vi ska in till jobbet mitt och sätta tider inför min heltidstjänst som jag börjar med, första april som det ser ut nu :-) lite nervöst faktiskt!

Kommentarer
Postat av: mamma yvonne

Tänk att han snart ska bli en dagiskille den lille plutten! Det kommer att gå jättebra. Han är liten men supersocial. Gissa vem som blir personalens maskot.

Kramis mamma

2011-01-18 @ 20:20:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0