Denna dag, ett liv som farbror Melker säger!

Upp kl sju för då vaknar Oliver. Han har 39 graders feber och sitter eländig framför tvn med David medans jag ringer vårdcentraler och barnmottagningar.
Kl 07.15 får O Ipren
Kl 07.30 O blir super-duper-mega-pigg och dansar Happy-dance. Iprenen har börjat verka.
07.45 Ariel vaknar och dagen börjar på riktigt:
Mata A, hon är snorig, vill inte äta, suga snor, byta blöja, ge näsdroppar, badda ögon, A är INTE glad!
Frukost. Oliver äter fint ända tills vi vuxna sätter oss ner med vårt kaffe.
Innan vi ens hunnit bre våra mackor har vår nu otroligt pigga son hällt ut ett glas juice, slagit David och åkt in på sitt rum.
A kommer på att nu vill hon ha mat, jag ammar vid matbordet.
O måste byta blöja.
A vill bara bäras
O vill bara kolla på film i iphonen. På sig själv. Är ngn annan med trycker han bort filmen.
O inser att han visst inte var så pigg och skriker och tjurar i en timme.
A skriker för att O skriker.
Vi packar ner båda barnen i varsin vagn, båda somnar och vi promenerar bort till Järva barnmottagning för att kolla Ariel. Kraftig förkylning med snuva, går inte att göra ngt åt.
D och O åker buss till vårdc i Spånga, jag och Ariel promenerar hela vägen.
Oj, vad det blåste.
O får både ta blodprov och urinprov och är helt förstörd efter detta. Det visar sig vara ett virus och inget att göra ngt åt.
O Skriker, vägrar äta och vill bara ha äpple.
Blir glad när vi köper en banan.
Kommer hem och O får sitt äpple.
Han har 40 graders feber, igen!
Jag nattar, i en timme! Innan både jag och O somnar.
Jag och D dricker te och äter smörgås, Ariel kommer på att hon vill äta, jag ammar undertiden som jag äter, igen.
David kollar hockey med Ariel i famnen och jag tar ett bad. A passar på att skrika lite men det hör inte jag, torktumlaren är på.
Denna dag, ett liv :-)
Söta små barn, vad tråkigt och händelselöst vi hade innan ni kom!!


Kommentarer
Postat av: Lisa

Vilken dag! Men samtidigt måste jag ju säga att det känns skönt att veta att det finns andra än vi som har sisådär lite lagom kaos i vardagen ;-) fin blogg förresten! Jag har lagt in receptet på smörgåstårtan på min blogg... Kram Lisa

2011-12-02 @ 10:11:04
URL: http://www.josefssonolsson.wordpress.com
Postat av: sandra

Johanna, du är underbar !=) Vilket roligt inlägg. Fy sjutton för sjukdom, jag fasar för den dagen elsa blir dålig. Vilket teamwork med två sjukisar hemma. Massor av kryapåkram och hoppas att vi kan ses snart.

2011-12-02 @ 16:57:18
URL: http://storstadstockholms.blogspot.com
Postat av: Alfva - i preggoland!

Men åh - vilken dag.. :D Tack för den peppen inför vad som komma skall, haha!

2011-12-02 @ 18:09:42
URL: http://alfvan.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0