Hormonhäxan är här!!

Ursäkta frånvaron men jag har på kort tid förvandlats till en hormonhäxa.
Jag gråter och skriker och suckar och irriterar mig på allt för att i nästa sekund gråta av glädje. Ingen fattar något, allra minst jag själv.
Jag vet, jag vet, det är en del av graviditeten men det är sjukt jobbigt ska ni veta.
Som tur är har jag en familj som låter mig vara och gör vad de kan för att muntra uppo mig, var och en på sitt vis.
Men det är tungt nu! När jag rör mig är det som om jag har mjölksyra i hela kroppen, sammandragningar och förvärkar jobbar hårt, fogarna gör ont, jag kan inte sova på natten, pga kniv-värk i höfterna, halsbränna och när Oliver vaknar så vaknar jag med och kan inte somna om, och då har jag inte ens nämt alla nattliga toalettbesök.
Jaja, nu har jag fått gnälla av mig lite, nu ska jag fika lite och inta fåtölj-liggande läge en stund innan det är dags för ett besök hos barnmorskan.
Imorrn ska jag ut på egna äventyr på eftermiddagen och det ska bli spännande, mer säger jag inte :-)
Uppmuntringspresent från mannen i mitt liv som trots allt står ut med mig, även när jag är en hormonhäxa och ett vrak. Tack älskling!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0