Vad är hemligheten?

Nu ska jag berätta för er vad vi gjort. Vi har kört Anna Wahlgrens sova-hela-natten-metod.

Vi har "kurat" som det kallas ett tag nu men jag ville inte delge er detta förren jag vet hur det gick.

Metoden går ut på att barnet ska ha bestämda sov-och mat rutiner.
På natten ska man kunna lägga barnet och säga en liten ramsa och så somnar barnet av sig själv och sover hela natten. Om barnet vaknar säger man lilla ramsan igen och barnet somnar om.
Ramsan är till för att lugna barnet och få barnet att känna att det är tryggt i sin egen säng.
Första natten klappar man dessutom barnet i rumpan så det är lugnt innan man säger ramsan och går ut. Sedan säger man ramsan så fort barnet blir ledset.

Första natten vaknade Oliver mellan 1-3 gr i timmen natten igenom. Ingen större skillnad mot innan alltså.
Andra natten vaknade han 3 gr på hela natten och sedan har det bara gått bättre och bättre.

Oliver sover tyngre, vaknar sällan och behöver ingen napp, den har vi tagit bort helt och hållet.
Han är glad på dagarna, skrattar mycket mer, äter mycket bättre och när man lägger honom på dagen för hans små lurar somnar han på en gång. Det är helt otroligt!!
Han har under denna tid haft barnvakt två gånger och båda gångerna har han somnat kl sju och vaknat högst en gång på natten, trots att han ena gången sov borta, utan oss, för första gången.

Detta är ingen reklam och jag säger inte att detta är något alla borde göra men för oss var detta så bra!!


Min glada och nöjda lilla kille!!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0