Dagens filosofi

Tisdagsmorgon. Jag har sovit ca 3 timmar inatt pga en liten ledsen hostig pojke. Rutiner och regler far all världens väg när min son är ledsen. När man sovit tre timmar på hela natten kan man välja mellan två lägen: 1. Man räknar timmarna, hur mycket sömn man missat och berättar för alla hur lite man sovit och hur jobbigt det är. Man jämför med sin mans sömn och tar till små kvartar för att påvisa att det minsann är mest synd om mig och man bygger upp hela dagen och undrar hur man ska orka. 2. Väljer man att se natten som övergående. Känner sig nöjd med att man varit uppe och tröstat och gett trygghet och njuter av belöningen på morgonen när sonen druckit ur hela sin vällingflaska och vänder sig om och ger mig en stor blöt puss. Och man vet att på ngt sätt kommer man klara denna dag med, kanske inte helt felfritt men det kommer att gå. Idag har jag valt alternativ två. Jag har en fantastisk liten son som behövde sin mamma och pappa inatt och vi fanns där. Båda två utan att tjafsa, det var teamwork på högsta nivå. Och det mina vänner, det är kärlek <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0