Oliver sover i sin egen säng...

.. Eller ja, sover och sover, han spottar ut nappen var femte minut och så måste jag gå in och stoppa in den igen och då kramar han min hand med sina små händer och gosar ihop sig och man blir knappt alls irriterad när man måste springa ifrån det man gör stup i kvarten :-)

Nåja, vi har haft en jättemysig helg. Tog ju det stora beslutet om att sluta amma och börja med ersättning i fredags. Har hitills funkat kanon! Oliver är mätt och glad och jag är lugn och glad. För oss var det här ett bra beslut.

I lördags kom mamma och vi åkte in till stan och gick en promenad i vårväderet och sedan gick vi till Davids jobb och åt. David slog på stort och imponerade på mig och sin svärmor med en 5-rätters meny, mousse4rande och underbara viner och desserten ska vi inte tala om, vilken dröm. Jag är ju inte helt neutral men jag kan lova er att ni inte komer ångra er om ni går till Los Scudetto!
Till och med Oliver och hans nappflaska fick kunglig behandling. :-)
Oliver var jättesnäll hela kvällen och fick halva restaurangens gäster på fall...

 



I söndags åkte vi till Ikea och alla butikerna i Barkarby för att fika på plantagen och titta lite på babyland tänkte vi. 5 timmar senare kom vi hem i snöstormen och hade då inhandlat en tvättmaskin, en torktumlare och en tv!! Snacka om impulsköp!! Imorgon kommer grejerna hem till oss. Jipiee! Förstår ni vad underbart det ska bli att slippa tvätta i tvättstugan med Oliver och kassar och grejer!
Jag hade fått för mig att det var våffeldagen igår så väl hemma gjorde vi våfflor som vi åt med röd caviar, gräddfil och rödlök, och lite mousserande till. Sedan avnjöt vi mammas goda köttgryta och myste hela kvällen .

Idag fööljde jag och Oliver mamma till tåget och sedan promenerade jag från centralen över kungsholmen i solen och avslutade med en lååång fikapaus hemma hos Hannah, Emelie och Sixten. Sixten och Oliver fattade genast tycke för varandra, det var jättesött att se. Hannah fick också bebisgosa lite....



Nu är vi hemma igen och som sagt Oliver försöker sova...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0