Min helg i mat!!

Oj vad vi har ätit denna helg.

Mamma har varit här och vi började torsdagen med en underbar måltid med rökt ankbröst och nudlar som David- den underbare, lagade åt oss.
På fredag förmiddag blev det mina ricottapannkakor med jordgubbar till frukost med färska jordgubbar, vaniljglass och sirap.



Sedan drog jag och mamma ut på djurgården där vi njöt av fräscha mackor och ett glas vitt i solen. När vi kom hem var det tacos!!
I lördags var jag borta på dagen och Oliver var med sin mormor och moster i Humlegården.
Sedan gick vi till Davids jobb där vi avnjöt en måltid med carpaccio, pizza, svärdfisk och semifreddo med färska bär. Sedan rullade vi hem genom stan!
Igår var det söndag och jag var uppe tidigt och bakade min surdeg.
Sedan var det brunch med bacon och ägg.
Till middag var det picknick ute på ängarna utanför oss med en kycklingsallad med quinoa, nybakat majsbröd, ost och vin.
 

Och idag firade vi Olivers sex-månaders dag med en grym affärslunch på Divino. Sparris-soppa. sallad och sedan fisk med räkor och färska fina grönsaker. Till efterätt, mörk chokladglass, kexsmulor och mascarponekräm.

Vaddå bortskämd? Jag? Nä, jag förstår inte alls vad ni menar......

Mätt? Ja, förstår absolut vad ni menar... :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0