INTE kul.....

När mina mammakollegor med barn var här förut och vi satt på golvet med barnen och drack kaffe i all sköns ro (så mycket ro det nu kan vara när ett barn försöker krypa, det andra skrik-gnäller och det tredje uppger höga glädjetjut :-) så flyger det in en ÄCKLIG insekt genom balkongdörren!
Alla mammorna skriker till för den är stor som en humla fast med hårt skal och den var verkligen läskig. Sen försvinner den och vi hittar den inte.
Nu, några timmar senare så har jag hittat den.
Bakom vår säng i sovrummet. Jag hör hur den hoppar runt och inte kommer ut. Det är så läskigt så jag ryser i hela kroppen när jag, beväpnad med en tidning, smyger in i sovrummet och inte får tag i den!
Feg som jag är får jag göra en nödlösning. Vi får sova på soffan tills David kommer hem!
Oliver har redan gonat in sig bland soffkuddarna på sin pläd och sover gott och jag sitter och känner mig som en dålig mamma, är det inte nu ens naturliga instinkter ska ta vid och man ska få ngn inre kraft som gör att man räddar sitt barn från hemska saker? Men jag får skämmas för jag är fortfarande lika rädd!
David, älskling, kom hem snart och rädda oss :-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0