Uttråkad......!!

David har sin enda lediga dag denna veckan idag och han behöver vara ledig och ta det lugnt. Han har dessutom tagit natttmatningen som blev en lång morgonmatning så han behöver verkligen få sova....
Jag och Oliver har varit vakna sedan halv nio och nu sover guldklimpen igen.
Jag borde passa på att duscha och ha ensamtid och allt vad det är men det enda jag vill är att springa in i sovrummet, krama min man och få upp honom i sängen och göra en riktigt rolig dag tillsammans.
Men han måste få sova... Det vore taskigt att väcka honom......
Kanske om jag gör frukost....?

I fredags lyckades jag tvätta och städa trots att jag var själv med Oliver, ganska bra gjort måste jag säga. Enda nackdelen är att nu har jag lyckats med det så nu kan jag inte skylla på Oliver när saker inte blir gjorda.... :-)

Igår skulle jag träffat en tjejkompis men hennes dotter var dagisförskyld och eftersom BVC varnar för att träffa snoriga dagisbarn pga RS-viruset så bestämde jag mig för att stanna hemma.
Efter frukosten kom vi hastigt och lustigt på att jag och Oliver skulle följa David till tåget. Drog på mig en kofta utanpå myskläderna och en mössa på mitt oborstade hår och så gav vi oss av. När vi kom till pendeln kom vi på att vi kunde följa David på tåget till centralen och åka hem därifrån. När vi kom till centralen kom vi på att vi kunde följa David till Östermalm och hans jobb. Så det gjorde vi. Sedan gick jag till fältöversten, hela karlavägen, förbi salongen där jag jobbade förut och där stannade vi för en amningspaus, sedan ner till city och sedan pendeln hem. En rejäl promenad, skönt att kunna börja använda kroppen igen!!

Nä, hoppas ni får en trevlig söndag, nu ska jag nog gå och laga frulle, eller brunch kanske, så man ligger bra till för en fortsatt mysdag ;-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0