Dagarna bara går och går....

...occh jag känner att jag inte riktigt hinner med. Oliver är inne i en väldigt krävande fas. Dock väldigt rolig också. Han upptäcker allt runt omkring honom, färger, skuggor och ljus. Det är fantastiskt att se honom leka med mobilen ovanför skötbordet eller när han ler, jollrar och skrattar mot mig men det är också krävande eftersom alla dessa fantastiskt roliga sakerna också lika ofta är läskiga och gör att han känner sig otrygg och då är det bara att bära runt, vyssja och försöka lugna en jätteledsen bebis. Ett par dagar skrek han bara om man inte stoppade nappen i munnen på honom, man känner sig inte som en mönstermamma direkt men är nappen eller bröstet det enda som hjälper för att ge min lillkille tröst och trygghet så får det väl vara så ett tag. Han är ju bara åtta veckor ändå.

Måndagen var en jobbig dag med utelåsning, amningspanik och sl-förseningar. Dagen var inget vidare men slutade bra iaf.
Tisdagen var det promenad och lunch med en av mammagruppstjejerna i Sumpan.

Onsdagen var vi på Astrid Lindgrens sjukhus och Oliver blev äntligen av med sin freyablöja!! Hurra!! Det är så mysigt att få hålla om honom på riktigt!!

Torsdag var det fika med ännu en mammagruppstjej här hemma hos mig.

Idag är det fredag och Olivers farmor och farfar kommer hit och ska umgås med Oliver. Vi ska lyxa till det ordentligt idag. Jag och Sonja ska på ansiktsbehandling och Christer ska ta hand om Oliver så länge, sedan ska vi allihop till Davids jobb och äta. Riktigt fredagsmys med andra ord!

Trevlig helg på er!!



Babygymmet är så spännande!!

Kommentarer
Postat av: Meya

Det stod att vi med skulle få en blöjhink om vi hämtade på babyland, men icke! Jag har ju inga bajsblöjor än men vill ju ha den jävla hinken iaf :P Jag registrerade mig på babyproffsen för ett tag sedan, men har ingen skrivare.. så jag lyckades inte skriva ut den där lappen.. och nu kan jag ju inte göra om det :S

2010-02-07 @ 14:05:48
URL: http://oupswemadeababy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0