Det händer grejer

Vilka jobbiga dagar det har varit!!
Kissnödig hela tiden, ont i fogarna och dessa sammandragningarna har verkligen oroat mig.
I morses stortjöt jag på morgonen när jag gick upp, varit uppe 5 gr för att kissa, vaknat av varannan gång sammandragningar och varannan gång smärta i fogarna. Var helt slut.
Som tur var hade vi läkarbesök på specen idag och min läkare där är suverän. Hon konstaterade att jag verkligen hade kraftiga foglossningar (vilket var skönt att höra, man känner sig ju som en gnälltant) och att sammandragningarna dels berodde på dem men också på en urinvägsinfektion som de tidigare 2 proven jag tagit inte visat då blåsan inte kunnat samla på sig tillräckligt.
Jag fick pencillin och blev sjukskriven 100%.
Konstigt, som jag kämpat på jobbet och sedan nu, 3 månader kvar tills Vilda bebin kommer exakt idag och jag ska inte jobba, känns konstigt men lite lättnad också. Har ju inte varit någon resurs på jobbet direkt.......

Nu är jag hemma efter en lång och händelserik dag. Efter att min underbare make varit med och stöttat mig hela dagen (och inte att förglömma bjudit mig på kaffe och chokladbakelse) och köpt gosiga soffkuddar och te så jag verkligen kan mysa härhemma har jag skickat iväg honom att kolla på fotboll med sin bror! Han förtjänar lite umgänge utan trötta gnatiga tjatiga mig... Mina ord, inte hans :-)
Han är den bästa!!

Så, det är väl nu jag ska förverkliga mig själv el ngt, 3 månader, återkommer med vad jag ska ta mig för, mest ska jag dock vila och ta hand om mig och vilda bebin, som för övrigt sparkar hela tiden, DET är mysigt!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0