Ks igen

Idag var det upp tidigt. Fast på något sätt gör det mig ingenting, det känns skönt att gå ut när alla andra är på väg till jobbet och känna att man är med lite :-)
Hade en tuff natt. Drömde att vi hörde ljud i lägenheten när vi låg och sov och David gick upp och då stod det en kille där ute. När D kom tillbaka undrade jag vad det var och han sa: Ah, ingenting. Han som delar ut tidningen ville ha 16 kr i dricks  bara, de har tydligen börjat med sånt nu.
Sedan när vi gick upp var balkongdörren öppen och det visade sig att det varit en tjuv som plundrat lägenheten och dessutom lurat till sig 16 kr i dricks. Dessutom visade det sig att hela gården var vandaliserad av fotbollshuliganer (Vilket lag säger jag inte) .
Hmmm, den drömmen visade ju ganska klart vad jag är rädd för, Inbrott och fotbollshuliganer ;-)
Sedan upp och kissa och sedan vaknade Vilda bebin kl. fem och inget mer sova sen inte, oj, vad hon el han håller igång nu!!
Sedan var jag på Karolinska, D var tvungen att jobba så jag var där själv idag.
Flödet såg bara fint ut på ultraljudet, blodprovet var snabbt avklarat och sedan var det CTG. Idag hade de fått för sig att Vilda bebin skulle röra på sig under ctg, dock hade hon/han somnat efter en synnerligen aktiv morgon så det var ingen vidare fart. Bm visslade två gånger och jag fick dricka kallt för att väcka stackarn. Vaknade, sparkade lite och somnade sedan om igen, nu passar det att vara still minsann!! Men de verkade nöjda med insatsen tillslut iaf.
Sedan träffa doktorn. Hon tyckte allt såg bra ut, livmodertappen är inte påverkad ännu men huvudet på bebis är långt ner. Om det fortsätter så här så verkar det som om de kommer besluta nästa vecka om att det ska ges immunglobelin om två veckor och sedan sättas igång!! Ihhhh, runt den 16 kommer vi nog ha vår bebis!! Fast man vet inte, de ändrar sig ju hela tiden de där doktorerna, men ändå. Snart så. Nu har jag drygt två veckor på mig att hinna klart med allt jag vill göra innan. Känns skönt, om det håller i sig så hinner jag! Och till jul har vi en bebis!! Hoppas hoppas!!
Nu på eftermiddagen har jag mest vilat, tycker jag var och är värd det, tänker nämligen ta det lugnt hela dagen och ladda upp för en ganska intensiv men rolig helg!
Ha det!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0