Inget varmvatten!!

Efter en lång och härligt slö förmiddag tillsammans med David som började sent idag så var det dags att hoppa in i duschen och göra sig iordning för blivande-mamma-träff.
Pyttsan, trodde jag ja!! Givetvis så fanns det inget varmvatten. Detta har hänt tre gr de senaste veckorna och då har vattnet varit borta ngt dygn el två. Inte ok!!
David duschade i iskallt vatten, jag blev sådär riktigt gravid och hormonarg!!
Ringde till felanmälan: Vi har telefontid mellan 8-10.
Ringde till jouren: Vi har telefontid efter kl 16.00.
Ringde till Whålins växel och frågade vem jag kunde prata varmvatten med mellan 10.00 och 16.00.
Hon kopplade mig till felanmälan:
-Jaa?
-Mmm, vi har inget varmvatten hos oss
- Nähä, men de ska väl byta ut värmen hos er nu, de kommande fyra veckorna? Vi har satt upp en lapp.....
-Ja, jag har läst lappen men där står inget om att vi inte kommer ha ngt varmvatten?
-Nähä, det borde det göra för det kommer vara avstängt lite då och då?
-Jaha, men då kan det ju vara bra att skriva det!!
-Jaa, jag får väl skicka dit en kille som kan trycka på en knapp eller något...
Ja tack, du dryge man, det vore trevligt nu när man är höggravid att kunna duscha el bada under sina förvärkar för att inte tala om att ha varmvatten när Vilda bebin kommit ut!!
Fick ge mig av till träffen i Sumpan utan att ha duschat, inte kul.
Iaf var träffen väldigt trevlig. Massa gravidsnack. Visade sig att en av tjejerna var gift med en kille som jag gått i skolan med under låg och mellanstadiet! Världen är bra liten ibland :-)
Nu är jag hemma igen och ska äta lite middag och duscha för någon knapp lyckades han trycka på, dryge mannen, för nu finns det varmvatten igen, hurra!!
Imorgon är det dags för Karolinska igen.
Trevlig kväll!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0