Dagarna går.....

Idag är det nästan en vecka sedan jag skrev. Vad länge! Blev hastigt sjukskriven i tisdags pga foglossningar och alla mina sjukdomar, blev sjukskriven två veckor innan semestern och sedan har jag semester 4 veckor så ja, fick ledigt 6 veckor utan förvarning. Kändes ju konstigt att semesterfira eftersom jag är sjukskriven så jag visste inte riktigt vad jag skulle göra. Åkte hem och sov :-)
Tror att jag är helt frisk men påminns om att jag inte är det så fort jag tar en promenad el ska göra något vettigt som tar lite energi. När D säger att jag ska gå och lägga mig och vila en stund blir jag jättesur, mitt på dagen? Hur vågar han påstå att jag är trött? Jag känner väl själv vad som är bäst, men kanske ja, lite vila... och så går jag och lägger mig och somnar på en sekund och sover stenhårt i en och en halv timme. Stackars D, vilket tålamod han har!!
Är nu helt övertygad om att jag har urinvägsinfektion. Väntar på att barnmorskan ska ringa ang provsvar men det är ju helt otroligt. (Jag vill inte tro att jag är hypokondrisk och blir väldigt upprörd om ngn föreslår detta men vad tusan är det annars med mig, jag har ju typ alla småsjukdomar man kan ha??!!).
Dessa barnmorskor dock, de måste ju vara de snällaste och tålmodigaste människorna i världen. Idag var jag där (utan tidsbokning eftersom de inte svarar i telefon) och ville veta mina provsvar, samtidigt var det två familjer till där som inte bokat tid. Den ena familjen hade tid imorses men kom inte då för mannen jobbade så de kom nu istället (!) .Jag menar, nog för att jag själv var där otillåtet men dessa snälla kvinnor som bara ler glatt och tar hand om oss. Barnmorskor är snällast i världen helt enkelt!! Man kan inte säga lika vänligt om expediterna på klädaffärerna. Eftersom jag nu är i 5:e månaden tyckte jag att jag gjort mig förtjänt av ett par ordentliga mammabyxor, orkar inte hålla på att trassla med gördlar och gummiband längre. Men de hade minsann inga kläder i min storlek på mamma avdelningen, så jag klagade lite till expediterna som då säger: -Du kanske inte är så stor än så länge, du kanske inte behöver mammakläder än? Ha!! Vet de vem de pratar med? Min mage syns ju jättetydligt (tycker jag) och jag är visst redo för de kläderna!! Fnyser högdraget och drar med mig lite jeans i strlk 36 (har i normala fall 34) noch när jag provar inser jag, hoppsan, jag har nog växt på fler håll än magen, 36 sitter nämligen perfekt!! Lite pinsamt när jag sedan skulle ut och köpa grejerna och expediten stod där..... :-)

Dags att försöka göra ngt vettigt av dagen. Ha det så länge!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0