Hösthelg

Fick hämta Ariel lite tidigare i fredags. 38,3 i temp. Passade på att hämta Oliver lite tidigare också för lite extra fredagsmys. Vi drack smoothie, lekte med lego, åt middag, kollade på film och åt popcorn. Barnen somnade sött och jag tog ett långt bad.
På lördagen hade vi den perfekta lördagen. Pannkaksfrukost, middag med vänner inbokat på kvällen, en höstpromenad, en fika på Spånga konditori, och där tog det liksom slut då vår dotter med 38 graders feber kräktes rakt över bordet på fiket. Som tur var är jag och D ett sjukt bra team när det gäller sånt här och innan ngn märkt ngt så hade vi torkat upp, lugnat barnen och gått därifrån. 
Jag ville ha ett läkarbesök för förut när hon kräkts sådär utan anledning har hon haft halsfluss så vi ringde Närakuten, blev kopplade till Vårdguiden där jag fick tjata för att få en tid. Slutligen fick vi det och mycket riktigt har hon halsfluss. Köpa pencillin och middag i Kista Galleria. Barnen somnade i bilen efter att vi kört en lite extra lång väg hem och sedan åt vi chili och kollade på film. Så fin dag ändå. Idag har vi varit på loppis, och pysslat hemma. En oväntat lugn helg kan ju vara ganska mysigt det också! 

Innan Ariel kräktes.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0