Vardag

Dagen idag. Yoga, jobba, försenad från jobbet efter nödvändig lönegenomgång med chefen. Stressa in på Coop och handla så jag kan laga mat till barnen, ta annan väg till dagis då det är reducerad trafik på pendeln. Tunnelbana, tunnelbana, buss. Kommer till dagis, 5 min sen och med andan i halsen, redo att ta hem två barn som längtat efter mig. 
Ehhhh, nä! De blir glada när jag kommer men är sedan helt upptagna av att måla varsin tavla. Oliver målar ett "tiger-lejon" och Ariel "glad" 

Väldigt gulligt men de vägrar gå hem. 
På vägen hem hann vi sjunga många sånger, bråka om vem som ska trycka på hissknappen och Ariel lade sig på rygg och stirrade upp i taket, i trapphuset. 
Jag lagar god fisk.
Oliver säger att han hatar ris.
Ariel säger att hon inte vill äta. 
Oliver lägger maten på bordet och leker att det är Legoland. Ariel kastar ris i mitt ansikte.
Oliver säger att han älskar ris.
Vissa dagar är det sockersött, vissa dagar är det bara bråk. Varje kväll, oavsett vilket,  smyger jag in till dem när de sover, pussar dem på kinden och viskar att jag älskar dem. Till månen och tillbaks. Alltid. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0