Våren är här

När vi vaknade var det vårkänslor i hela kroppen och vi begav oss ut på utflykt med Simon och Moa. Vi var på Drottningholms slott där vi flanerade, avnjöt våfflor och hade mycket trevligt. Oliver var på ett strålande humör och sken ikapp med solen!



      


Sedan gav vi oss av vidare till Rosendal, där tyckte Oliver att det här med utflykt hade gått överstyr och bestämde sig för att göra desamma. Jag fick äta på stående fot med en skrikande bebis i Babybjörnen och en liten kommentar som:
"Om man nu nödvändigtvis måste skaffa barn behöver man ju inte ta med dem hit..." nådde mitt öra. Bara att ignorera. Stod lite extra nära dem sen så skriket störde dem lite extra :-)

Sedan åkte vi vidare hem till Simon och Moa där det blev en tre-rätters middag. Vi har försökt få till detta i evigheter och igår blev det äntligen av!
Tyvärr har Oliver kommit in i en ny fas där han efter kl tre på dagen blir oerhört gnällig och inget, verkligen INGENTING är kul. Så jag och David fick turas om att äta och vagga bebis som vägrade sova men, sånt är livet som småbarnsförälder :-)

Idag var vi på BVC och Oliver fick sitt andra vaccin. Gick jättebra, han grät under sticket men sedan var det bra. Sedan var det mammagrupp och Oliver somnade efter en tuff förmiddag och sov så snällt i vagnen medans vi mammor fortsatte ut i solen för lunch.
Sedan kom vi hem och klockan blev tre och Oliver tyckte inte det var kul längre.Hoppas detta är en fas för det är många timmars försök med sånger, danser, bärande, busande, bytande, matande, försöka söva som inte ger något resultat.
Men han är min gullunge och när han mitt i gnället skrattar högt åt något roligt han själv sa så får vi ett av dessa underbara guldögonblick som överträffar allt!!

Nu ska jag försöka hinna dricka lite te innan min son tycker det är dags att äta igen.....

 Trevlig vår på er!!

Kommentarer
Postat av: LIWet och vardagen

FÖr det första, fy vilken onödig kommentar det där om att skaffa barn. FOlk få fan ta och acceptera att man har barnet med sig! upprörd



Jobbigt, här har vi låtit Mait bestämma rytmen helt och hållet och igår t hon vid 19.30 sen sov hon till 02 och käkade, vaknade sen 6.30. BÄsta natten på jättelänge !!! =)

2010-05-04 @ 11:54:33
URL: http://preggomonster.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0