Det är mycket att stå i

Det har varit så mycket nu, har bara inte hunnit skriva.

I onsdags var David ledig och vi var på stan och åt lunch och träffade vår bankkontakt som Oliver charmade totalt. Sedan hem och så kom Maria och Simon och Moa på middag. Det serverades hälleflundra med sparris, mycket vårigt. Till efterätt blev det en gammal klassiker, päron i ugn med after eight, så gott!!

I torsdags var det dags för babysim, jag och mammakompis Malin promenerade iväg, fyllda av förväntan på torsdagmorgon. Det var trångt och varmt i omklädningsrummet och det var inte lätt att få på mamma och vilda bebin badbyxor/bikini och dessutom duscha av sig, men det gick! Sedan var det i poolen och leka och sjunga lite. Oliver tyckte det var jättekul och garvade nästan hela tiden utom när han skulle simma på mage för det var inte kul!
En kvart badade vi och efteråt kom hela duscha-klä-på-och.mata-cirkusen. Puh! Sedan klandade vi hemma hos Malin för en välbehövlig lunch.
Dock fick båda barnen ngn slags kick av simmet och vägrade sova. Oliver sov inte på hela dagen förren kl nio och sov sedan oroligt till halv elva och sdan var han klarvaken till ett, mamma mia!!

Igår var det Valborg och jag och David matade Oliver för första gången!!
Morotspure. Det var nedrans gott som ni ser nedan:

   

Sedan var jag och hämtade hem vår fina barbapappalampa som vi äntligen fått tag i och med mig hem fick jag gulliga Hanna. Vi åt tacos och kollade på så ska det låta.

Idag var kompis Katri här och fikade morotskaka som jag bakat. Sedan tog vi en sväng till Kista galleria med Oliver och jag hittade en klänning att ha på bröllopet nästa helg.

Kanske inte så intressant med denna redogörelse men dagarna går ju fort förstår ni med scheman som detta :-)

Hoppas ni har en trevlig helg!!

Kommentarer
Postat av: LIWet och vardagen

Tur ni har att Oliver sover bra på nätterna det gör inte Mait just nu :-( Tröttsamt värre.



Morotspuré var verkligen ingen favorit här, men jag ska prova igen i veckan tänkte jag :-)

2010-05-03 @ 22:18:47
URL: http://preggomonster.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0