Luuuuugn kväll

                               



Har haft ganska mycket energi denna veckan och orkat mer vilket gjort att jag inte riktigt vilat som sig bör. Det känns nu. Idag jobbade jag mina timmar och sedan bar det av till KS för Aurorasamtal= förberedelse för förlossningen. Det gick bra. Vi kom fram till att jag behövde strategier och olika knep för att hantera smärtan, att veta vad jag ska göra när jag får ont och också få mer info om vad som kommer hända när just jag föder. Jag har ju min ITP så innan förlossning ska jag få antagligen få blod och så vet man inte förren då om jag kan få epidural osv, mycket ovisst. Men hon var så bra hon som jag pratade med och nu vet jag vad jag ska fråga mina läkare om och vad jag behöver göra, skönt. Vi enades också om att det nog var bra att gå profylaxkurs så jag kan få målbildsträning och avslappningsträning där och att maken kan vara med så han kan hålla fokus på det vid förlossningen om jag tappar kontrollen.
Sedan bar det av hem och när jag kom hem hade min underbara gulliga fina man diskat all disk och burit ut flaskor och tidningar. Ibland kan så lite göra så mycket.... Jag blev så glad och tacksam. Gjorde mig lite mat och har nu tagit ett långt bad. Nu blir det lite deg i fåtöljen framför Barchelorette och sedan i säng. Imorgon ska jag göra minsta möjliga förutom lite ärenden och besök hos min fantastiska frisör Nettie. Gäller att göra sig snygg, på lördag fyller jag 29 år och då har kompis M sin 30-års fest. Gäller att ladda batterierna så man orkar vara med ett tag iaf ;-)
Så natt natt


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0