Utmaning dag 2

Är inne på andra dagen av Liws musikutmaning.
Idag är det låt min mamma lyssnade på när jag var liten.
Eftersom jag känner mig helt blank i huvudet och inte kan komma på en enda låt min mamma spelade när jag var riktigt liten så säger jag:
"I en sal på lasarettet", framförd av söta dottern Johanna. (Alltså jag)
ALLA från min barndom minns hur jag sjöng denna sorgliga sång och ofta fick folk att börja gråta.
Jag tänker inte återge texten här, för nu när jag själv blivit mamma förstår jag inte hur min ömma moder stod ut med att höra den, jag gråter också numera när jag hör den.
Jag vill också lägga till att jag minns ett antal lååånga bilresor där jag bestämde att jag skulle sjunga alla sånger jag kunde för mamma, så hon fick lite trevligt i bilen. Åh vad hon måste uppskattat det :-)

Kommentarer
Postat av: Yohanna i Las Palmas

Åh den där låten hade jag glömt bort. Kommer ihåg att jag grät redan innan jag fick barn till den så jag vågar nog inte mig på att minnas den för bra nu. För då slutar väl aldrig niagrafallet här ;)



Hälsningar

Yohanna

2012-03-06 @ 23:53:46
URL: http://yohannailaspalmas.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0