Livet livet livet

Gå ut och ta ett glas vin på en torsdag och sedan är allt frid och fröjd när man kommer hem? I don´t think so!!
David hade hållt ställningarna perfekt under kvällen men Ariel som vi trodde var frisk vart helt ur balans. Hon grät flera gånger under natten och jag sov inte en timme i sträck! Äntligen kl sex så somnade hon, då vaknade Oliver.
Upp och iväg med grabbarna till förskola och jobb, Ariel sover fortf, jihoo! Jag sjunker ner i sängen och....40 min senare så, vaknar, inte Ariel, men jag för telefonen ringer från dagis. Oliver är dålig i magen, kom och hämta. Jihoo!
Upp med Ariel och stoppa ner i overall och babybjörn och iväg till dagis för att hämta Oliver.
Tyckte rätt synd om mig själv då kan jag säga.
Sedan gick dagen med full fart, Blöjorna avlöste varann då Ariel också bestämde sig för att ha bajsdag. Ariel var gnällig, vilket händer väldigt sällan, Oliver var trött och lite grinig, Ariel har röda utslag över hela kroppen och Oliver ville inte ens dricka vatten! Jo, ni kan tänka er vilken dag. :-)
Och när dagen blev kväll så ville Ariel inte somna och bara skrek så när vi föräldrar äntligen kunde luta oss tillbaka med film och ett glas vin så blev vi helt slut och somande halv tio.
Mysiga mysig fredag :-)
Ariel har sovit väldigt kasst inatt med så nu får vi ta tag i det hela!
Dock känns det inte lika tufft idag för David är ju hemma och båda barnen är bättre i magarna och vi har ätit lördagsfrukost länge och städat lägenheten. Så nu in i duschen och ikväll är det schlager, tacos och lite vin som gäller. Som för de flesta andra alltså... :-)
Vinterpromenad hem från dagis, humöret blev lite bättre av ljus, frisk luft och vetskapen om att det fanns nybryggt kaffe hemma :-)
Så helt synd var det ju inte om mig.
Detta inlägg är från datorn så här kan ni kommentera!

Kommentarer
Postat av: sandra

Jag är imponerad Johanna. På riktigt. Hur gör man med två liksom ? Jag har händerna fulla med en liten ängel. Att få att sova, äta, vara nöjd ;)

2012-02-12 @ 09:23:31
URL: http://storstadstockholms.blogspot.com
Postat av: ENDENISE

gick inte att kommentera det översta inlägget. Haha det låter som min W, allt är bajs och kiss. Herregud, favorit liten är bäbä vita lamm PRUTT PRUTT haha :) Nu har han precis fått för sig att gå och låtsas bajsa på allt och alla...han går runt och säger "baaajs, baaajs" och doppar rumpen mot det haha :D

2012-02-14 @ 12:14:47
URL: http://endenise.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0