Mamma-yogi

Idag har jag varit på jobbet hela kvällen. Och idag var jag på mitt första yogapass på evigheter. Åh Gud vad underbart det var!
Att ledsagas in i rörelser man inte tror kroppen klarar av. Att någon trycker och drar i kroppen så man känner att nu, nu är det perfekt! Att få andas och fokusera på mig själv och min kropp.
Jag är ju yogainstruktör och just därför var det längesedan jag var med på någon annans klass. Och vet ni, det känns helt rätt att bara vara med på klass nu, att bli ledsagad till fulländning. Att lära känna och bygga upp min trötta, slitna mammakropp.
Under avslappningen kom en liten tår under ögonlocken. Kära yoga, jag har saknat dig mer än jag trodde, välkommen in i mitt liv igen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0