Lördag

Vilken dag!!!!
Morgonen började fint med syskonmys och David som gjorde pannkakor innan han åkte till jobbet. Han jobbar hela dagen och halva natten idag.
Vi fortsatte dagen med att leka med Anna, Lova och lilla Ingrid. Så trevligt att vi bestämde att mötas igen i lekparken efter lunch och vila. Hem, båda barnen åt lunch, Ariel somnade och jag och Oliver bakade bullar och hade riktigt roligt.
Sedan var det dags för lekparken. Jag byter blöja på en superarg Ariel när jag hör Oliver skrika till! Jag ropar på honom och frågar vad som hände och han kommer inspringande och det är blod i hela hans ansikte. Mitt hjärta stannar, jag svimmar nästan och i nästa sekund sveper jag upp honom i min famn, drar ner våtservetter och torkar för att upptäcka ett jack på ca en cm. Ringer Anna som kommer över.
Under tiden tvättar jag rent och försöker tejpa med plåster.
Anna, som jobbar som akut narkossköterska, var snabbt på plats och hjälpte mig att tejpa och sedan följde de med oss till närakuten. Två mammor, två dubbelvagnar och fyra barn, i regnet.
När vi kom dit limmade de såret och satte på en kompress. Oliver var superduktig, låg alldeles stilla och när de var klara sa han:
Nu, äta bulle med mamma.
Sagt och gjort, han var lovad och väl värd en bulle efter allt detta.
Så, ja. Vi slog oss ner på en innergård med lekplats i Rinkeby och där, med regnet porlande, intog vi kaffe ( mammorna) och bullar.
Vilken upplevelse! Och precis när vi börjar pusta ut kissar både Lova och Oliver på sig. En klädbytes process påbörjas och slutar med en Oliver i gummistövlar, Ariels för korta onepiece, mössa och ett stort plåster för ögat.
Ja kära nån! Men trots det otäcka som hände lyckades vi skratta åt denna dag och jag är mycket säker på att detta var början på en fin vänskap. Vi har byggt ett minne. Denna dagen kommer jag aldrig glömma! Tack fina Anna för hjälp och stöd 💗


Kommentarer
Postat av: Anna

Men tack Johanna, fint berättat & det tror jag också. Kram till er!

2012-09-23 @ 06:37:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0