Ariel 6 månader

 

Ariel har redan hunnit bli 6 mån gammal. Det är inte klokt vad fort det går. Ibland vill jag bara stanna tiden, jag är inte redo riktigt än, för att min lilla bebis blir ett litet barn. Samtidigt som det blir lättare och lättare ju äldre hon blir så är det så himla mysigt med den lilla bebisen.
Nåja, för att summera lite så är Ariel för tillfället i relationsfasen och hon fasar som bara den.
Man brukar märka när hon är i en av de där faserna på att hon inte sover på nätterna och liksom skrikpratar konstant.
Likaså den här gången, hon är högljud, blir ledsen när jag går iväg och sover helst inte alls. Idag har hon sovit en timme på hela dagen i stället för de 3,5 som hon brukar sova.
Men, denna gång märker jag också på hennes färdigheter att detta steg är ett stort steg.
Det händer så mycket!
Hon har börjat förstå att man måste öppna munnen när man ska äta så nu gapar hon som en liten fågelunge, och mycket äter hon med.
Hon kan nu ligga på mage och ta spjärn med händerna så hon kommer upp med hela överkroppen.
Hon vrider sig som en liten mask när hon ligger på mage, snart kommer hon åla iväg.
Hon snurrar för att komma åt de grejer hon vill ha.
Hon kan sitta små korta stunder
Allt detta har hänt på några dagar. Jag kan förstå att hon inte kan sova, kroppen spritter och hon vill ju bara ut och utforska.
Så även om jag är helt slut av vaken-nätterna så är det ändå rätt fantastiskt att se hur hon upptäcker och hur roligt hon tycker att det är.
Vår fina lila tjej, som vi älskar dig!


Kommentarer
Postat av: Alfva

Hon är helt underbar! WOw - 6 månader redan!

Krya på er nu! Helt sjukt vilken omgång ni åkt på av allt nu!

2012-03-11 @ 22:35:56
URL: http://alfvan.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0