Vet ni vad?

Jag har alltid tyckt att Farbror Melker på Saltkråkan har lite dåligt tålamod när Tjorven kommer och hälsar på och frågar frågor.
Idag ganska exakt kl kvart i tolv på dagen då Ariel hällt ut sina makaroner och köttbullar på golvet 3 gånger och Oliver tröttnat på det och därför hällt ut sin mat och sedan kommer på att han måste på pottan och jag måste ta ner Ariel ur stolen( för hon ställer sig upp själv annars) och hon kryper runt kladdig medan Oliver springer runt och gormar:
- Jag har kissat, jag har kissat!
Då ringer grannflickan 5 år på dörren, tittar in, rynkar på näsan och säger: -Varför är det så smutsigt här?
Och jag, jag kommer på mig själv att le lite stelt, säga (mellan ihopbitna tänder) att jag inte hunnit städa än och sedan lägger jag barnen för vila, sjunker ner i fåtöljen för två minuter av lugn och tänker;
"Denna dag, ett liv"


Kommentarer
Postat av: mamma/mormor

Love it!Varför dyker alltid fel personer upp vid helt fel tillfälle.
Kram på er

2012-08-21 @ 10:59:21
Postat av: Sandra

Haha. Vilken scen ! Du är en pärla hemma Johanna!

2012-08-21 @ 21:55:51
URL: http://storstadstockholms.blogspor.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0