Och så snabbt in i vardagen igen

Efter två veckor av konstant hostande tog jag mig äntligen till doktorn igår.
Han lyssnade när jag andades och tog en sänka i fingret och bestämde sedan att jag hade förkylnings-astma.
Samma som Oliver.
Jag fick två inhalatorer och ska inhalera två gånger på varje, morgon och kväll i tio dagar.
Inatt hostade Ariel så jag trodde hon skulle kräkas och hela tiden, vi sov ingenting!
Därför ringde jag till Astrid Lundgren barnsjukhus Järva och fick en akut tid där utan remiss ( mycket pga att vårdc inte tog oss på allvar med Olivers astma och vägrade skicka remiss fast vi var där fem gånger på bara några månader)
Den mycket snälla doktorn undersökte Ariel och ja, precis vad jag trodde. Hon har också förkylnings-astma!
Hur stora är liksom oddsen att 3 av 4 i en familj har det? Konstigt.
Men nu medicinerar vi och håller tummarna att det hjälper!


Kommentarer
Postat av: Sandra

Stackars liten! Massa kryapå!

2012-08-29 @ 08:31:14
URL: http://storstadstockholms.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0