Vanliga vardag, välkommen!

Idag har varit en vanlig dag. Jag tänkte beskriva hur en sådan kan se ut hos oss för tillfället.
Morgonen börjar väl kl sex kan man väl säga, då vaknar Ariel (el så börjar den 04,02 eller 00, det beror ju på hur man ser det)
Och vägrar somna om. Jag försöker göra allt, mata, buffa, krama, gärna allt på en gång vilket oftast resulterar i att hon somnar om ( efter en halvtimmes stenhårt jobb) jag tassar tillbaka till sängen och lägger mig och då går David och Oliver upp. Och Ariel sover som en stock. Och jag förblir vaken, ofta kommer Oliver in och ska pussas och ibland går jag upp och vinkar av dem. I samma stund som dörren stängs vaknar Ariel. Man kan ju tycka att jag borde lärt mig men icke, varje morgon stressar jag runt för att försöka få lite sömn.
Sedan går jag och Ariel upp, byter blöja på A och sedan är det frukost. Framför tvn. Jag äter knäckebröd med avokado och keso och Ariel sitter i min famn och dricker välling. Sedan spritter det i hennes ben så hon får åla runt på golvet och leka. Jag plockar ur diskmaskinen, viker tvätt och bäddar. Sedan lägger jag A i vagnen och går ett varv runt huset så hon somnar.
När hon sedan sover sött på balkongen så passar jag på att träna, duscha, dammsuga el baka beroende på dagens planer. Sedan vaknar Ariel. Leker runt lite, springer i gåstolen, busar med mig. Om vi får besök kommer de ofta vid denna tiden. Sedan äter A lunch, leker lite mer och sedan är det dags för middagsluren inomhus.
Då äter jag lunch, fixar iordning mig, förbereder inför hämtning och dricker en stor kopp kaffe.
Sedan vaknar Ariel och vi går och hämtar Oliver på dagis. Pratar lite med personalen och sedan, om det är fint väder, går vi till lekplatsen. Dit kommer ofta Anna med Lova och Annica med Charlie och Simon. Så leker vi ett tag, ofta hinner David komma och möta upp oss och sedan är det hem, blöjbyten, lek och sedan middag, bad och nattning.
Vardag är fint. Jag trivs med vår vardag.
Idag har jag bakat bullar på dagen och Sedan hade vi lite bullfika när vi kom hem från lekplatsen. Oliver och Lova lekte jättefint och höll varann i hand och en äldre tjej busade med Ariel så hon gapskrattade.
David kom hem med två nya fina orkidéer och kom lagom till kvällsmaten. Korv med bröd.
Japp. Fint som snus!!


Kommentarer
Postat av: Sandra

Vilket mysigt inlägg! Let me know när ni kan ses så ses vi mer än gärna ! Kram

2012-04-18 @ 09:54:26
URL: http://storstadstockholms.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0