Senaste veckan

Oj oj oj, nu ska vi se! Stackars bloggen och ni trogna läsare har blivit lite eftersatta, men det blir så med en nyfödd i huset :-)
I lördags fick vi åka hem från bb, äntligen!
Simon (Ariels gudfar) och Moa kom och hämtade oss och vi åkte hem och jag fick krama om Oliver som varit med mormor medans vi var på BB.
Han tyckte tillskottet i familjen var ganska kul. Han klappade och pussade och sedan fortsatte han leka med sitt lego. Så fort hon gnäller dock så är han där och ska klappa, pussa eller ge henne snuttis så hon blir glad.
Vi andra åt fläskfile med trattkantareller och jag fick smutta på mitt första glas vin på nio månader! (man får dricka lite vin när man ammar!)
Senare på kvällen firades det med prinsesstårta och champagne och det var en jätteskön kväll.
Underbart att få äta Davids mat och sova i sin egen säng, det lilla man nu får sova :-)
På Söndagen tog vi en liten promenad när båda barnen sov i vagnen och sedan åkte mormor hem :-(
Hon har gjort ett fantastiskt jobb här med att ta hand om Oliver och all marktjänst, tack fina mamma!
Senare på söndagen kom Moa och Ida (Ariels gudmödrar) och hälsade på.
Det slutade med att de fick stanna över natten då stormen Katja blåste och det regnade något helt sjukt.
På måndagen var David och lämnade Oliver på dagis och sedan försökte vi mest komma igen, hela dagen. Tvätta, äta, vila, ut och fika med Oliver.
På tisdagen gick det i ett. Först återbesök på bb med Ariel, tjejen klarade alla tester galant! Sedan åt vi lunch på hemvägen och handlade. Jag fick träna på att amma på offentlig plats, både på lunchrestaurangen och på ICA :-)
På kvällen kom Hanna och Lubbe och även farmor och farfar dök upp och tittade på nytillskottet.
Vi åt räkor och igen fick jag smutta på lite mousserande, riktigt gott!
Sedan på kvällen började dagen göra sig påmind och jag fick superfrossa. Natten tillbringades ömsom frossandes ömsom svettandes och ammandes mest hela tiden.
På morgonen hade David huvudvärk och jag var fortfarande inte frisk så efter Olivers dagislämning var det mest vila hela dagen. Sedan hämtade David Oliver och Ariel sov när de kom hem så vi passade på att fika och leka med Oliver. Jag passade på att gå ut en liten promenad själv med Bollisen också och det var riktigt skönt med lite tid bara han och jag. När vi har folk hemma så är ju Oliver jättelycklig men mamma hamnar helt klart sist hos honom då så det var skönt att få vara mamma och Oliver bara, som det brukar vara.
Vi klarade första kvällen med två barn själva ganska bra, speciellt med tanke på att ena föräldern hade huvudvärk som bara blev värre.
Vi gav dock upp framåt kvällen och beställde hem pizza. Man kan ju inte vara hur superduktig som helst ;-)
Idag har vi tagit det lugnt och nu är det dags att hämta Oliven på dagis och gå och handla. Eller ja, vi ska hämta om en timme men bebis ska matas och påklädas och allt tar ju sådan tid!
Ok, nu är vi ikapp, ska försöka skriva snart igen men imorgon och helgen är Oliver hemma från dagis och det kommer vara high life, men vad härligt det är!!
Vi har två barn, två!! Vilken lycka, vilket mys! Vilket kaos! :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0