Helgen i ord

I helgen var det full fart. På lördagen kom stolta faster Denise och Shasta och hälsade på och även Olivers gudmor Maria med familj kom över på fika. Väldigt mysigt.
Eftermiddagen var vi ute på lekplatsen  med Denise och kvällen avslutades med god middag, vin och film. Skön kväll.
På söndagen kom Sandra och Stephanie över på lunch och på eftermiddagen kom moster Kajsa och moster Julia och hälsade på.
Måndagen gick fort, Oliver var på dagis, David på jobbet och jag och Ariel hade vår första dag hemma själva.
Vi tillbringade dock förmiddagen på Astrid Lindgrens sjukhus och kollade Ariels höfter, Oliver hade ju som ni vet freyablöja och när syskonet har det så kollar de automatiskt syskonet efter lite nogrannare.
Ariel klarade sig dock galant och vi gick därifrån med fina kommentarer i öronen såsom, "en väldigt fin bebis" och "vilken vaken blick hon har".
Idag begav jag och Ariel oss iväg till polishuset på Kungsholmen för hoppsan hejsan, mitt pass har visst gått ut i datum. Ops! Med oss var fina Hanna med Vilma för att intyga att jag var den jag är men vi fick snopna gå därifrån för det är bara nära anhöriga som får intyga detta, alltså David. Vi fick gå och ta en fika i solen istället :-)
Ikväll har Katri varit här och träffat Ariel för första gången. Så fort hon kom innanför dörren så kastade sig Oliver i hennes famn och sedan skulle han vara där, hon fick inte sätta ner honom förren vi skulle äta. Supersöt var han!
Ok, nu är vi ifatt lite grann.
Nu är det dags att mata bebis igen och sedan försöka få lite sömn.
Sov gott!

Kommentarer
Postat av: Alfva - i preggoland!

Centralt och bra, då ska jag skicka dit min karl efter jobbet någon dag! :) Mums!



Nejdå, det kommer nog på tv 4:e oktober som du säger, men jag tittar via datorn och då är det tidigare... Annars skulle jag inte hinna med några serier alls!

2011-09-28 @ 09:18:05
URL: http://alfvan.wordpress.com
Postat av: Alfva - i preggoland!

Snacka om att frestas! Var inne där nu på morgonen och jag har nog aldrig ätit upp min frukostmacka fortare (och den har nog aldrig smakat godare eftersom jag inbillade mig att det var en hel del andra roliga smaker).

Ska nog slänga in en beställning senare som får hämtas ut i helgen.. :)

2011-09-29 @ 09:43:43
URL: http://alfvan.wordpress.com
Postat av: Liw- mamma till två inom 16 månader

Åh, jag vet inte hur vi orkar, vi har det precis som er. Allt går i ett och tyvärr vännen, om de första veckorna är en omställningsperiod och ovana så är det inget mot hur det blir när liten bebis börjar bli större och kräver uppmärksamhet mer än att bli pussad på. Phju!



Ni är så fina!



kram

2011-09-29 @ 20:08:10
URL: http://liwetochvardagen.se
Postat av: britta bloggar

Härligt att få såna kommentarer!

2011-09-29 @ 21:23:45
URL: http://brittabloggar.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0