Dagen igår

Jag och Ariel började dagen med att besöka BVC. Lillan har nu gått från 3300g till 3600g och växer finfint! Allt annat såg också bra ut. Skönt!
Sedan hämtade vi Oliver lite tidigare på förskolan och åkte in till Davids jobb. Jag kommer bli av med mina gravidkilon på nolltid genom att dra den där tunga vagnen, puh, var helt slut när vi kom fram!
Mamman med stooora vagnen
På Davids jobb försökte jag få Oliver att inte riva hela köket samtidigt som jag ammade Ariel OCH lyckades trycka i mig lite snittar och muffins. Man är ju tvåbarnsmamma, klart man kan multitaska ;-)
Oliver äter äpple på Davids jobb
Sedan gick vi till polishuset på Kungsholmen och fixade pass till mig och Oliver. Det gick ju bra förutom att Oliver höll på att riva stället, helt själv, och var precis överallt!
Sedan begav vi oss hem till Kenny, Maria och Ida. Oliver strålade och kastade sig i famnen på Maria så fort vi kom dit. Han försvann sedan in till sin leklåda han har där och lekte med Ida. Sedan var det utfodring av de små, David matade Ollie och jag matade Ariel innan vi avnjöt vår vuxenmiddag. Då åt Oliver knäckebröd och Ariel låg i mitt knä.
Kl. åtta frågade David Oliver om han ville sova -Jaaaa!! svarade vår söte son då och en kvart senare låg Oliver i vagnen och sov, Ariel kurade i knät hos Maria och vi åt nybakad kladdkaka som Ida bakat. Vilken härlig kväll för en nybliven två-barnsfamilj! :-)
Ariel gosar hos Maria
Sedan sov båda barnen djupt hela vägen hem och jag och David promenerade till Karlberg och hem från stationen i Spånga, småpratandes om ditt och datt och bara njöt av den ljumma höstkvällen. En skön dag som bör kommas ihåg för alltid!
Känns viktigt att skriva ner vardagen, vad vi gör och små ljusglimtar som kommer då och då så jag inte glömmer allt det fina <3

Kommentarer
Postat av: Liw

Så söt hon är, såg nedan att hon ler, hur fin som helst!



Vad är det för vagn ni har?



kram

2011-09-30 @ 20:58:23
URL: http://liwetochvardagen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0