Fin lördag

Vi har haft en så himla fin och mysig dag idag.
David förtjänade lite sovmorgon så mellan halv åtta och halv tio var det jag och barnen! Det kändes super. Jag film-myste med Ollie, matade Ariel, gav Oliver frukost, bytte på Oliver 2 gr, bytte på Ariel och vek tvätt medans Ollie satt brevid Ariel i soffan och så fort hon pep stoppade han in nappen i munnen på henne :-)
Sedan åt vi frukost och gjorde oss iordning och åkte en sväng till Vällingby.
Där vart det lunch, en ny fleece och vantar till Ollie, strumpor till Ariel och vi hittade ett par superfina gummistövlar till mig! Har letat efter de perfekta stövlarna ett tag nu och idag fann jag dem :-)
När vi kom hem lekte vi på lekplatsen en stund, sedan åt vi pasta med oxfilé och ett halvt glas rött.
När barnen somnat kollade vi på film.
En enkel lördag men med detta underbara väder och två glada barn känner jag just nu stor harmoni. Underbart <3

Ps. Använder nya blogg.se appen och vet inte hur bilderna kommer synas.
Det är i varje fall jag med nya stövlar och mössa, halsduk och vantar. Oliver som kollar ut över torget och Oliver och Ariel på lekplatsen :-) ds.


Kommentarer
Postat av: Liw- mamma till två inom 16 månader

Det syns ju inte att du fött barn, fusk!



Så fina de är de små, hur går det för Oliver är han avis?



kram

2011-10-02 @ 09:40:03
URL: http://liwetochvardagen.se
Postat av: Alfva - i preggoland!

Fina såttingarna! :)



Vi fick ju kämpa till flaskan. Hon ville inte ha den, men samtidigt behövde hon äta var 30:e minut om jag skulle fortsätta amma och det var inte hållbart (speciellt inte nattetid). Först när jag slutade amma så gick hon med på flaskan, men portionerna var små och det var i samma vända som hon började sluta gå upp i vikt (från att legat en kurva över mitten så hamnade hon 2 under).

Vällingen har hon aldrig riktgit gillat, men har väl kanske druckit 100 ml på kvällen bara för att. När vi var i Thailand i våras tröttnade hon och gav tusan i den. Två dagar senare började hon äta... Så det är nog inte en teori som passar för alla, men för oss känns det så klockrent nu när jag gjorde kopplingen. Önskar bara jag förstått det tidigare.... :(

2011-10-03 @ 11:12:25
URL: http://alfvan.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0