Allvarligt!

Idag var jag med Oliver hos läkaren. Vi vägde och mätte (9,7 kg och 80 lång) och sedan var det in till läkaren. Hon meddelade att hon var allvarligt oroad över Olivers kraftiga viktnedgång. Jag kände mig tvungen att avbryta där och fråga vilken viktnedgång? Oliver har aldrig gått ner i vikt. Han har alltid legat under kurvan men följt den på sitt eget vis men han har aldrig tappat vikt. Nehej? Nä, läkaren hade ju bara sina egna anteckningar från när hon varit på BVC, hon hade inte ens Olivers viktkurva att titta på men detta verkade ju inte stämma. Nu tyckte hon vikten verkade helt okej, även om han är liten. Hon kollade halsmandlar, lungor och mage och vi fick göra ett pricktest för mjölk. Men det verkade som det blivit ngt fel på BVC och hon tyckte inte det behövdes göras ngn utredning. Jag ringde till BVC och de hade samma anteckningar som jag och Oliver har bara stigit i vikt aldrig sjunkit. Hon fattade ingenting. Inte jag heller. Detta besök har vi oroat oss för sedan i juni och nu får vi veta att det är pga siffror som inte stämmer. Får man göra så? Jaja, huvudsaken är att vår lille skrutt mår bra och ökar i vikt. Antagligen kommer han alltid ligga under viktkurvan, liksom hans mamma alltid gjort, så det är väl lika bra att vänja sig och lyssna till vad man innerst inne vet, han är inte för mager, han mår bra!! <3

Kommentarer
Postat av: mamma/mormor

Men man blir ju så trött, varför kan man inte lära sjukvårdspersonal vanligt sunt förnuft.

kram mor

2011-08-19 @ 14:58:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0