Party-mamma

Ja ni får förlåta men detta veckoslut har jag varit aktiv så det räcker för flera månader framöver, eller nja, det lät mossigt. Mossig är en känsla som jag känner allt oftare. Blir alla mer tantiga när de får barn eller är det bara jag?
Känner mig mer och mer som gullig äldre mamma och mindre och mindre som en hot mama!

Nåja, I torsdag var jag och Olivers gudmor Maria och åt på Davids jobb. Oliver var med i början men vid vår förätt så åkte David och han hem och jag var ute och åt alldeles utan barn. Mycket ovant. Jagt och Maria avnjöt en fyrarätters med både mousserande och vin till och avhandlade allt och inget. Sedan sprang jag hem från pendeltågsstationen eftersom jag längtade så efter mina killar.

På fredagen var jag trött, (Oliver hade ingen känsla för att jag behövde sova utan vaknade först kl två och sedan kl fem och kl halv sju gav jag upp och gick upp med en strålande glad liten bebis)
Jag kände mig lite illamående och insåg först dagen efter att jag nog vart lite bakis efter mina 3 glas vin med Maria. Var så längesedan jag var bakis att jag glömt bort känslan :-)
Det var iaf inte läge att sova. Jag och Oliver (Som kom på att det är roligt att inte sova på dagen)  gav oss in till stan på eftermiddagen, lämnade Oliver till David som var och klippte sig hos Nettie, vår frissa. Där mötte jag upp min kollega Hannah som också är mammaledig och vi gick och tog en drink innan vi gick till jobbet. Hannah i tron att vi skulle äta middag med tjejerna i repan, men när vi kom dit så var nästan alla tjejerna på jobbbet samlade och övveraskade henne för en möhippa! Hon gifter sig nämligen på påskafton! Tjejerna hade dukat så fint i pilatesrummet med mousserande, ost, frukt och tända ljus och där satt vi alla och bubblade en stund innan vi gav oss av till Supper. En mycket trevlig restaurang med god mat och dryck, bra kockar och mycket dålig serveringspersonal.
Jag åt och drack och för några timmar var det skönt att bara vara Johanna igen och inte behöva kolla om Oliver sov i sin vagn eller mata eller byta blöja.

 
I lördags var David ledig och vi hade bestämt att ägna dagen åt saker som verkligen behövde göras. Först åt vi en rejäl brunch som jag trots att jag kom hem ett på natten och gick upp sju lyckats laga. Sedan in till östermalm för att hämta Olivers nya vagn. Åh så snygg och smidig den är!!

 
Vi monterade upp den på jobbet och tog en kaffe med Annelie som jobbade. Sedan packade vi ner Ollie i nya vagnen och gav oss ut till Barkarby för att klaga lite på Elgiganten. Mycket har blivit fel men oh vad de gottgjorde oss! Eller vad sägs om expeditens bemötande.
-Låter inte trevligt, vad vill ni ha för att känna er nöjda igen?
Det kallar jag service! Visade sig att vi ville ha en kabel till tvn för 1400 spänn och en gratis trygghetsförsäkring på tvättmaskinen. Det fick vi!!
Sedan hem för lite pyssel, tvätta lite, laga mat, betala räkningar, boka flygbiljetter osv.
Vi hann också med att ha en riktig myskväll. Jag och Oliver badade tillsammans i badkaret och sedan slocknade vår lille söting så jag och David kunde äta och kolla på New moon i lugn och ro.
Skön lördag.

Idag är det söndag. Oliver gillar att vakna tidigt. Imorses var vi uppe sju igen. Nu har David tagit med Oliver på basketmatch, Ida spelar, och jag fick lite hemma tid som jag utnyttjat genom att kolla färdigt på New moon eftersom jag somnade igår, somna lite igen och nu blogga ikapp lite.
Ikväll ska vi på middag till Kenny och Maria. Ska bli mycket trevligt!!

Nu mina vänner kommer mina grabbar hem så, hej så länge!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0