Mina vänner!!

Förlåt mig att jag inte skrivit på alldeles för länge men vi har ju flyttat!!

Förra veckan var ett rent kaos. Oliver hade kommit in i en fas (jo, det är sant, jag läste det i min bok om faser och det stämde in så bra så!) och ville inte äta, fick omotiverade skrikattacker mest hela tiden och vägrade sova på dagarna om man inte gick ut med vagnen. Detta i kombination med stressad mamma som skulle packa flyttkartonger och stressad pappa som jobbade och kom hem till ledsna bebin och ledsna mamman gjorde förra veckan till en av de tuffaste ever!! Men vi klarade den!! Tusen tack till gulliga Moa, Moa, Simon och Sara som var  över och tog hand om Oliver så vi kunde packa lite lådor. Och tusen tack till gulliga modershjärtat som stöttade när jag var hysterisk!
På fredagen började Olivers humör så sakteliga vända och då kom svärföräldrarna upp, utrustade med städgrejor och verktyg och ett mycket glatt humör och torkade blåbär (låter ju oviktigt men kom väl till pass :-)
Fredagen flyttades soffa och lådor över, lördagen resten av möblemanget. Stort tack till Kenny, Maria, och Ida som kom och hjälpte till!!
Hanna var vår barnvakt hela lördagen och myste med Oliver. Tack snälla fina du!!


Sedan på kvällen tog vi paus, slog oss ner bland alla flyttkartonger och kollade melodifestivalen samt åt lite thaimat och tog ett glas rött, skönt!!
Oliver är ju dock numera lite mer av en hiphopare (som sin far) än schlagertokig som sin mor men jag ska omvända honom!!

    Hip hop baby!!

På söndagen kom Simon och Moa hit för att fika men de sattes genast i arbet, tack Simon och Moa. Sedan var det dags för IKEA. Alltid lika roligt :-)
Oliver fick premiärsitta i egen barnstol. Det var jättekul tyckte han, speciellt bra var den tydligen för att få fart på magen! Han klämde och klämde och när jag sedan gick för att byta fick jag en chock!! Bajs överallt (Förlåt alla ni som blir äcklade men så här är det faktiskt att vara småbarnsförälder och det är ju det jag bloggar om). Vad kul att jag för en gångs skull INTE packat ner extrakläder, vad kul att jag fick torka bort det värsta och stoppa upp med pappersservetter, vad kul att detta var i början av IKEA-besöket så David fick gå runt hela IKEA med en stinkande bebis i babybjörn på magen!!
Åh, vad jag kände mig som en bra mamma då!!

 Glad bebis premiärsitter barnstol, innan bajsningen!!

När vi kom hem ifrån IKEA var det dags att fixa om vår walk-in-closet till barnkammare. Det låter lite hemskt att Oliver ska sova i garderoben men han ska ju bara sova där på natten och då behöver han ju inte se ut genom fönstret och så är han ju nära oss. Killarna gjorde så fint så vi blev alla alldeles förundrade när det var klart . Vi firade denna fina barnkammare genom att lägga en sovande Oliver i sin säng och skåla i mousserande. Oliver firade dessutom att sova i sin egen säng ytterligare en timme innan det var dags för mat! Bild på barnkammaren kommer.....

Igår åkte Christer och Sonja hem, tack tack tack för all fantastisk hjälp, vad hade vi gjort utan er? Resten av dagen bestod av uppackning och jag var såååå trött. Fick gå och lägga mig en stund med Ollie medans David satte upp sladdar och lister och grejade. Sedan tog David nattmatningen så idag känner jag mig som en ny människa. Idag gick jag och Ollie gick till öppna förskolan för sångstund. Oliver kinkade hela sångstunden och somnade som en stock när vi kom till vaggvise-delen.
Sedan sov han hela fikan efter, i ett halvt medvetslöst sovtillstånd!!

 Oliver som sover djupt och Lilla Emelie som ligger brevid och definitivt INTE ville sova!! Inte på hela morgonen heller.

Och med detta avslutar jag dagens rapport för nu är det uppackning av lite fler flyttkartonger som gäller!!



Kommentarer
Postat av: Meya

Ja, åh nu är man förälder med sömnlösa nätter och spyor på tröjan! :D Tyckte det var precis som jag var inne på din blogg och Oliver var nyfödd, tiden bara springer iväg!!! :O

2010-03-17 @ 20:56:04
URL: http://oupswemadeababy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0