läskigt...

Här står jag i godan ro och värmer Olivers välling när jag ser någon gå förbi på loftgången utanför. Vi har ju bara en familj som bor efter vår dörr, men denna kille gick snabbt och målmedvetet och hade en svart huvtröja med huvan uppe. Tänker att det nog är en kompis till sonen i huset men i nästa sekund ser jag att killen springer tillbaka. Sedan hör jag grannarnas dörr öppnas och deras stora rottweiler kommer utspringande på loftgången. Den står och tittar och sätter tom tassarna på räcket och spanar ut innan den blir inkallad igen.
Genast får jag myror i huvudet. Vem var det och vad ville personen? Man brukar inte ha en huva över ansiktet, man brukar inte springa, och vad hann han göra? Busringa på dörren? Känna på dörrhandtaget? Och jag som stod synlig i fönstret, han vet ju att jag såg honom. Fast det gjorde jag ju inte, bara en svart huva. Om jag inte haft Oliver i famnen skulle jag gått ut och kollat läget med grannarna, men nu var det lite svårt.
Jaja, tryggt att veta att ingen lär ju försöka ta sig in hos grannen med den där hunden, men inte så tryggt att då kanske de tar oss istället?!

Jaja, finns nog inget att jaga upp sig för. Har ju både sett män på taket och försökt rädda vilda kaniner så jag vågar inte dra på några höga växlar här inte. Säkert någon som vill bråka med grannens son bara.....

Nu ska jag nog gå och kolla att dörren är låst iaf....

Godnatt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0