Helgen som varit....


I fredags regnade det. Jag och Oliver sysselsatte oss med fika med Hannah och Sixten på förmiddagen.
Sedan var vi på promenad, handlade, bakade surdegsbröd (åh, vad gott det blev, rågbröd med äpple och valnötter, grymt!) bakade cheesecake, tvättade, tumlade och vek, 3 maskiner tvätt och ni vet, lite smått och gott :-)



I lördags var jag och Ollie iväg tidigt och mötte Mitchie och Jolene på plantagen. Det var dags för Mitchie att välja ut det träd hon fick i 30-års-present av oss. Sedan var det hem och på kvällen var det tjejmiddag här med mat, vin och min egenbakade cheesecake så klart :-)
Mycket trevligt, var jätte längesedan vi sågs alla vi 4 så det var mycket att prata om. Oliver flirtade lite med tjejerna när de kom, sedan var det sovtime och han sov som en stock den lille raringen.




Jaa, tjejer. Hur länge är det nu vi hängt? Många år blir det..... :-)


Idag var det en seg morgon. Jag dras med ngn infektion i kroppen och kände mig seg och fick mutas upp med Davids pannkakor, men piggnade till framåt eftermiddagen då nästa gäng middagsgäster kom.
Tobbe, Christoffer och Hanna den rara, var här. Vi grillade korv på balkongen, premiär grillning med nya grillen!

 

Efter denna händelserika helg drar jag mig nu tillbaka för lite vila innan en fullspäckad vecka börjar. Trodde att dessa veckor inte skulle vara så fulltecknade när man var mamma-ledig men de är de ändå. Men det gillar jag!!

Dagens bild blir ändå denna:
 


Trött liten kille somnar sittande på en sekund medans jag var inne och gjorde gröt!!
Är han inte söt så säg!! :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0