Min vecka.....

I måndags var jag på föräldragrupp, första gången. 7 nyblivna första-gångs-mammor samlades över fika under en BVC-sköterkas vakande öga (inte min sköterska).
Vi pratar om tv-tittande. Bvcsköterskan upplyser oss om att barn ska absolut inte titta på tv överhuvudtaget innan de är två år (TVÅ ÅR, vet ni hur länge det är att hålla ett barn från tvn????) och att det är direkt skadligt att ha på tvn i närheten av våra små barn. Eftersom jag ofta har på tvn och Oliver i närheten av den blev jag ju jätteorolig. Speciellt när sköterskan tittar direkt på mig och säger att:
- Ja, skadan är ju inte skedd ännu men det är en ökad risk för ADHD och lite farligt skulle jag faktiskt vilja säga....
Jaha, jag gick från föräldragruppen och kände mig rätt kass som mamma men igår var vi på BVC på läkarbesök och jag passade på att fråga och både min bvc-sköterska och läkaren sa att det inte alls var så.
Flimret kan störa barnen och få dem okoncentrerade för tillfället och det var inte bra med för mycket flimmer så man kan ha barnet med ryggen mot om man kan. Det var allt.
Inte schysst att skrämma upp oss sådär!!

Oliver har iaf nu gått upp till hela 4,5 kg och är 54 lång. Stora killen!!
Allt annat såg bra ut med!!



Sedan var det mammaträff, vi åt lunch och skvallrade om barnen, alltid lika trevligt att få "mamma av" sig lite med andra som har likadant.

Idag har jag och Oliver tvättat på dagen och sedan var Söta Snälla SilverSara här och gav mig massage, känner mig som en ny människa nu, tack Sara!!
Sedan kom Moa förbi och myste lite med Ollie och nu tror jag det är godnatt dags!!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0