En typisk Johanna-dag

Dagen idag: 06.00 Ollie vaknar när Davids väckarklocka ringer. Jag och David förhalar uppgången till kvart i sju. 07.15 Välling och mys framför tvn 07.30-9.30 lek, blöjbyte, skrik, skratt, ledsen glad arg, somnar. Oliver alltså. Ok, jag somnade oxå till, man är ju inte mer än människa. 10.00- 11.30 lek,skrik, skratt, ledsen, glad, arg, 11.30 Lunch för Oliver, sanera kök med bebis runt benen 12.30 middagslur, för Ollie. Jag äter lunch, plockar undan och gör mig iordning, samtidigt. 14.00-15.00 börjar pcka ihop oss för att gå hemifrån. 16.00 inne i stan efter en pendelstågtur där Omiver flirtat med allt och alla. Hämta ut glasögon, mata Ollie, byta på Ollie, fixa julklappar. 17.30 in på jobbet i rasande fart, där väntar David och tar med Oliver hem. 17.45-19.45 masserar 19.45-21.15 stänger gymmet 22.10 Hemma!! Nu väntar mannen, sushi och ett avsnitt av dr house. Kanske jag slår till med ett glas vin. Imorrn är jag ju bara mammaledig hela dagen :-)

Kommentarer
Postat av: Malin

Hektiska dagar låter det som! Mina är ju lättare på så sätt att jag "bara" behöver jobba, eftersom Robert är hemma på heltid. Igår körde vi dock en sån variant med avlämning i stan eftersom Robert skulle på julfest med jobbet. Astrid har börjat att bara sova en gång om dagen - funkar superbra! Nu sover hon hela nätter och vaknar kl. 7-8 på morgonen (idag sov de tydligen till tjugo i nio!).



Hoppas vi kan ses snart!



Kram Malin

2010-12-10 @ 11:07:00
Postat av: Liw

Det låter som du har fullt upp, men ska man börja skriva upp vad man gör när man är "mammaledig" så ser ju schemat ut så där..



Stackars lilla Oliwer, hoppas han kryar på sig snart. Inte alls roligt när de har så hög feber :-(

kram

2010-12-13 @ 11:00:51
URL: http://liwetochvardagen.se
Postat av: Frida

Fullt upp låter det som! Hoppas ni fick lite tid att mysa efter sushin iaf ;)

2010-12-13 @ 11:08:52
URL: http://fridalundquist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0