Vilken helg

Vaknade på fredagsmorgonen med ont i sidan. Har haft det förr innan jag blev gravid men gjorde riktigt ont denna gång, antagligen för att vilda bebin gillar att sparka däromkring och den lilla skrutten är verkligen aktiv just nu, så det satte i sin tur igång lite sammandragningar. Så det blev in och kolla läget. Vilda bebin gillade inte när sköterskan ville kolla hjärtljud, vände ryggen till och sparkade där hon höll ctgmaskinen.
Sedan på ultraljudet såg vi den lillle krabaten, mådde finfint där inne med mycket fostervatten och studsade om kring så nöjd så till och med läkaren var tvungen att skratta. Det var skönt att allt var okej.

Konstigt, allt som man tror att man ska veta hur det känns under en graviditet känns helt annorlunda när man väl känner det.
Jaha, är det här sammandragningar, jag trodde det var bebis som knödde med huvudet?
Jo alltså jag visste att man kunde bli mer kissnödig men att man håller på att kissa på sig fast man var på toa för två minuter sedan, nej, fattade inte det.
Aj, kan en spark kännas så här?
Okej, jag trodde faktiskt att gravida överdrev när de hade svårt att knyta skorna, men här är jag nu, sittandes och pustar.
För att inte tala om alla kuddar i sängen, maken får snart inte plats. 2 under huvudet, en mellan knäna och en under magen..... :-)

Ändå så blir jag så lycklig för varje liten spark visar att bebis är frisk och glad och mår bra och det är ett litet mirakel som bor där inne i min mage, värdens finaste.....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0